Pengikut

Selasa, 19 Julai 2011

kad baca pra

sudah lama tak menjengok ke laman ni....
hari2 yg mendatang semakin sibuk...
bergelut dengan tugas2 harian yang tak pernah berkesudahan.
hari ini aku sempat menjenguk sekejap....
hhmmmmm....tentu rakan2 yg sering berkunjung ke laman ini keciwa kerana tak ada yang baru.
maaflah...aku x sempat...

tp hari ni, aku nk msukkn/tunjukkan kad imbas 3 dalam 1 yang dah lama aku gunakan dlm P&P.
kad baca ria abc.
kad ni berfungsi untuk perkenalkan huruf2 a-z kepada murid2.
dan dalammasa yg sama, kad ni jugak bergambar, jd secara automatik, bdk akan tahu uruf a untuk apa, huruf b untuk apa.
dan sebagai langkah ke 3...murid boleh eja baca ayat mudah. ayat mudah hanya 3-5 perkataan sahaja, berkaitan dengan gambar.
jadi murid boleh sebut huruf, knl gambar yg sepadan dengan huruf dan membaca ayat mdah...
senangkan...3 kemahiran dalam 1 kad jer...

ni kat bawah ni cthnya...


Ni pulak kad perbualan harian dalam bahasa inggeris.
aku punyalah dok fikir...camner nk bg anak2 pra aku tu leh sebut ngan mudah bahasa inggeris.
jadi aku buat lah simple conversation & meaning nih...
aku sbt ulang2 tiap2 hari...sampai bdkpun dah tahu lah...
la ni...bdk2 dah blh diharap baca sendiri...
diorg dah taunk guna satu2 conversation tu kat mana dan pada masa mana...
alhamdulillah...sapa cakap bdk kampung xleh speaking london...
hahahahaha....anak2 pra aku boleh...w/pun x seterror yg dok pekan tp at least diorg dah leh respon jawab bila aku tya direct...

ni cth simple english conversation yg aku guna kat dalam kelas...

1 ulasan: